כשאנו בFIXMUSIC ניגשים ליצירת מוזיקה לעסק ללקוח חדש, המטרה הראשונה שלנו היא כמובן ליצור עבורו את הפסקול הנכון ביותר. אבל איך מגיעים לפסקול נכון?
עבורנו, זה פסקול שיודע להתחשב באופן הנכון ביותר בגורמים אנושיים וסביבתיים גם יחד, כזה שמפיח חיים בעסק וידע להעניק לו את הערך המוסף שהוא צריך על מנת ליצור בידול ואטרקטיביות אל מול המתחרים.
כמו שציינו יש לא מעט גורמים שצריך להתחשב בהם כשאנו יוצרים רשימת השמעה ונציין כאן את החשובים בהם:
- קהל היעד: מיהו קהל הלקוחות שהמוזיקה מיועדת עבורו – צעיר, מבוגר, סטודנטים, חיילים, ילדים, לכל אחד ואחד מקהלי היעד יש משמעות בהכנת התמהיל המוזיקלי המתאים ביותר.
- סוג העסק: האם מדובר בקניון, שם המוזיקה צריכה לפנות למכנה משותף רחב מאוד? או אולי חנות אופנה שפונה לקהל יעד מצומצם יותר? מסעדה עממית או מסעדת שף? בית קפה שכונתי או רשת בתי קפה ארצית? מכון כושר גדול או סטודיו מצומצם? וכן הלאה, לכל סוג עסק יש טביעת אצבע רשימתייחודית משלו שמשפיעה על בניית הפסקול.
- מיקום בית העסק: עריכה מוזיקלית למסעדה טרנדית בלב תל אביב תהיה שונה מהותית מזו של מסעדת בשרים בגולן ולובי של בית הארחה גלילי לא ישמע כמו זה של מלון בוטיק בערבה.
על מנת ליצור את האווירה המדויקת ביותר לבית העסק, למיקום הגיאוגרפי תהיה השפעה חשובה על העריכה שתמיד תתחשב לא רק במה שקורה בתוך העסק אלא גם במיקומו ובנוף שעוטף אותו. - זמנים ועונות השנה: שעות היום השונות משפיעות לא רק על רמת האנרגיה שלנו אלא גם על מצב הרוח ולכן תמיד נתחשב בהן ביצירת האווירה המוזיקלית המתאימה. בהתאם לכך פלייליסט צהריים לא יהיה דומה לפלייליסט ערב ומוזיקת בוקר תהיה שונה בתכלית מזו שמתאימה לשעות הלילה. אבל לא רק הזמן ביום משפיע על העריכה, גם לעונות השנה תפקיד חשוב – בימי הקיץ נרצה ליצור אווירה קלילה ומשוחררת יותר ובימי החורף תתאים על פי רוב רשימה “רצינית” יותר, חמימה ורומנטית.
הפסקול המושלם לבית עסק יהיה כזה אשר מתחשב בשעות היום וגם במזג האוויר. הכל על מנת ליצור אווירה בהלימה מלאה לעסק.
- משך השהיה הרצוי של לקוחות בבית העסק: מסעדת מזון מהיר או מסעדת יוקרה? “פיצוציה” או סופרמרקט ענק? לכל בית עסק צרכים ייחודיים משלו, ביניהם גם זמן השהייה הרצוי של הלקוחות במקום. במסעדת מזון מהיר נרצה תחלופת לקוחות זריזה יותר מאשר במסעדת שף, ופסקול של סופרמרקט צריך לתמוך בשהיה ארוכה יותר מאשר חנות נוחות קטנה.
מחקרים רבים כבר הראו שלמוזיקה יכולת השפעה על התנהגות הלקוחות, ובעזרת הפסקול הנכון נוכל לנווט את לקוחותינו לכיוון הרצוי.
מעוניינים במוזיקה הנכונה עבור העסק שלכם? צרו איתנו קשר ובואו נדבר